Rozhovory s milionáři 2

05.08.2008 08:40

Mark Victor Hansen je autorem i u nás známého bestselleru "Slepičí polévka pro duši". Vedle toho ale napsal i další - možná méně známé - knihy věnované úspěchu: Nekonečné bohatství, Jak dosáhnout totální prosperity, Zázrak desátku.

 

Hovoříme-li o bohatství a prosperitě, ve společnosti je rozšířen názor, že bohatí si přisvojují více a více, takže na chudé nic nezbude.

"Právě tento týden jsem se dozvěděl o prvním verši Upanišád, což je obdoba hinduistické Bible. Říká: 'Z hojnosti vzal hojnost a hojnost stále zůstává.'. Chci tím říci, že všichni mohou žít v blahobytu. Calvert Roberts mě učil, že nejde o to, jak velký kus koláče si ukrojíš, ale jak velký koláč upečeš."

Slovo prosperita pochází z latiny a znamená "být v proudu".
"Všichni jsme v proudu, když správně myslíme, správně mluvíme, správně jednáme a správně žijeme," je přesvědčen Mark. "Když myslíš negativně, znehybníš. Když myslíš pozitivně, dáš se do pohybu a začneš správně jednat, abys dostal správné výsledky!"
A dodává: "Učím to takto - když máš k něčemu maximální vztah a jsi pro něco maximálně nadšený, dostane se ti maximálního naplnění." Co je to scénář peněz a jaký vliv má na naše životy? Také říkáte sobe nebo svým dětem: Myslíš, že jsem Rockefeller? Myslíš si, že peníze rostou na stromě? Že si je tisknu? To jsou negativní scénáře. Jsme jimi často naprogramováni už z dětství. Jde o to je nějak změnit, protože přinášejí nouzi (vzpomeňte si, jak Jim Rohn upozorňoval, že není jedno, jak mluvíme).

Jedním ze způsobů, jak to změnit, jsou desátky. To je starodávný koncept, už dávno platilo, že Bůh dává sto procent a je třeba mu 10% vrátit. Dnes to platí univerzálně. Jednak proto, že tím měníte své postoje, za druhé i z toho důvodu, že akce vyvolává reakci. Krása celkového výsledku spočívá v tom, že se navyšuje, sčítá. Kdo tedy dává, dostává mnohem více.

Desátky ovšem není třeba platit jen v penězích. Můžete na dobročinné účely darovat také čas, energii, úsilí. Měli byste však darovat ne zbytky, ale to, co potřebujete nejvíce. Proto je také každá Hansenova kniha nějak spjatá s charitou. Třetí "Slepičí polévka" například s americkým Červeným křížem.

"Představivost vytváří skutečnost," to je velmi podobný názor, jaký prosazuje Jim Rohn se svým plánováním dne. Vše, co lidé vytvořili, museli nejdříve vymyslet, budoucnost tedy začíná ve vaší mysli. "Chceš najít deset neskutečných, šílených, fantastických řešení. Pak si je napiš a na chvíli zůstaň na teoretické úrovni. Potom se hluboce zamysli a seřaď je podle důležitosti. Bucky (míněn Robert Buckminster Fuller, autor více jak 25 neobyčejných patentů, přesto u nás téměř neznám) vždycky říkal: 'Každá priorita má svou antiprioritu.'"

Nejdůležitější je představit si každý den, jak bude vypadat - opět je tu paralela s Jimem Rohnem. Mark je přesvědčen, že lidé by měli vstávat o trochu dříve, jít na záchod, pak se vrátit a meditovat. Procházet svým dnem od konce po začátek a představovat si jen to nejlepší. Začít tedy ulehnutím a skončit tím, jak právě vstáváte z postele.

Recept Marka Hansena na úspěch zní takto: Za prvé musíte zjistit, co opravdu chcete. Za druhé si to napište. Za třetí si to představte. Dostane se vám toho, co svým vnitřním zrakem vidíte. Prohlašujte. "Musíš říci 'JÁ JSEM', protože toto jsou nejsilnější slova na světě," vysvětluje Mark.
A za čtvrté: vytvořte tým. Sami toho zmůžete málo.

 

Autor: Miloš Toman, www.IntuitivniMarketing.cz

 

—————

Zpět



https://lifestyle.webnode.cz/