Rozhovory s milionáři 4

06.08.2008 21:59

Jack Canfield prodal více jak sedmdesát milionů knih. Je jedním z nejprodávanějších autorů Slepičích polévek pro duši. Vedle toho napsal i velice zajímavou knihu Aladinův faktor, věnovanou úspěchu. Na svých kurzech se zabývá otázkami sebevědomí a osobního růstu.

 

"V podstatě jsme zjistili, že se sebedůvěrou to je jako s pokerovými žetony. Když máš hodně pokerových žetonů a hraješ poker, jsi ochoten hrát beze strachu, že jich pár ztratíš. Je tedy žádoucí, abychom měli velkou sebedůvěru, abychom byli ochotni riskovat."

Jak ovšem sebedůvěru zvýšit? "To je otázka na osmihodinový seminář," odpovídá Jack Canfield. Ve stručnosti se dá vybrat pár bodů. Za prvé musíte vzít 100% zodpovědnost za svůj život. Obviňujete-li ze svých neúspěchů jiné, pak svůj život vlastně neřídíte a nemůžete ho změnit.

Akceptujte riziko. Chcete-li něco změnit, musíte jít do rizika. Jinak to nejde. Musíte riskovat ve svém chování (co říkáte a co děláte, ve svých myšlenkách i ve své představivosti. Takže se musíte vystavit i riziku nepohodlí - lidé obvykle nejsou ochotni obětovat pohodlí a to je důvod, proč nemají úspěch.

"Největší překážka, která brání lidem v úspěchu, je, že si myslí, že na něco nestačí. Nejsou dost chytří, nejsou dost staří, nemají dost dobré styky, nejsou na to dost dobře oblečeni, nemají dostatek finančních prostředků." Jack Canfield. Je toho názoru, že způsob, jak na něco stačit, je začít jednat.

Na stejném požadavku je založen i Aladinův faktor. Aladin vždy o něco požádal a džin se automaticky objevil a přání splnil. V reálném životě však mají lidé strach o něco žádat. Jack popisuje několik nejdůležitějších důvodů: nevědomost (lidé nevědí koho a o co žádat), omezující víra (nevidí, že všeho je dostatek), strach z odmítnutí, nízké sebevědomí, strach požádat o radu (což je obvykle pýcha).

Hovoříme-li o silách vesmíru, pak největší je asi podvědomí. "Existují dva způsoby, jak podvědomí použít," říká Jack Canfield. "Jeden je požádat podvědomí o informaci. Druhý ne naprogramovat podvědomí informací, kterou chceš, aby mělo."

Oblíbená kniha: "Miluji Toma Peterse. Pokud podnikáte, pak knihy o chaosu. Myslím, že jsou opravdu výborné.

 

Autor: Miloš Toman, www.IntuitivniMarketing.cz

—————

Zpět



https://lifestyle.webnode.cz/